Om det är något fel på din produkt har du som handlat i egenskap av privatperson rätt att reklamera den felaktiga produkten i enlighet med den tvingande konsumentskyddslagstiftning som gäller i det land där du har din vanliga vistelseort. I Sverige har du rätt att reklamera ursprungliga fel på produkten som uppkommer inom tre år från produktens avlämnande (ansvarstiden). Du behöver alltid reklamera inom skälig tid från det att du borde ha märkt felet. Din rätt att reklamera upphör senast två månader efter att ansvarstiden på tre år har passerat. Om du vill reklamera en produkt kan du fylla i vårt serviceformulär här.

Därefter kommer du bli kontaktad av vår serviceavdelning. Om du behöver skicka in produkten på service eller för utbyte blir du kontaktad angående detta och vi skickar en förbetald fraktsedel. Detta görs för att säkra snabbast möjliga lösning, då vi i de flesta fall samarbetar direkt med tillverkarens auktoriserade servicepartners.

Mer information om reklamationer hittar du i våra köpvillkor: https://bagarenochkocken.se/allmaenna-koepvillkor/